עקבו אחרינו:

השיטה החדשה שהצילה מאות משפחות עם משכנתא בישראל

עקבו אחרינו:

 יותר משפחות בישראל קורסות תחת הלחץ הכלכלי העצום. הסיפור של עדן ויוסי, זוג בשנות ה-40 עם הכנסות טובות, ממחיש זאת היטב. למרות עבודות יציבות, הם נאלצים להיאבק מדי חודש כדי לסגור את החודש ולעמוד בהחזרי המשכנתא וההלוואות שצברו לאורך השנים.

"זה מלחמה עם העו"ש כל חודש מחדש, מג'נגלים מהלוואה להלוואה מהבנקים כבר לקחנו כל מה שאפשר… מחודש לחודש הדבר הופך למשימה יותר ויותר קשה. ובוא נגיד שהלחץ שזה מייצר בבית לא מוסיף", משתפת עדן. היא נעזרת אפילו בהורים למרות שלא רצתה בכך, מתוך תחושה של "טבעת חנק שנסגרת עליך מכל כיוון".

סיפור ההתמודדות הכלכלית של עדן ויוסי אינו יוצא דופן. הריבית הנמוכה בעבר הובילה לכך שיותר ויותר אנשים נטלו הלוואות, אך כשהריבית עלתה, רבים מצאו את עצמם חונקים תחת העומס הכלכלי. סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצא כי 41% ממשקי הבית בישראל מדווחים על קשיים בכיסוי ההוצאות החודשיות.

סיפור דומה הוא של אוהד ונירית, זוג צעיר מחולון בשנות ה-30 עם 4 ילדים קטנים והחזרי הלוואות מצטברים של סכום השווה כמעט למשכורת החודשית של שניהם. "זה תמיד מתחיל מדברים קטנים כמו הלוואה לשדרוג רכב או חופשה בחו"ל, ואיכשהו תמיד חוזר", משתפת אותם אריאלה אברהם, יועצת משכנתאות.

 

המשכנתא המכווצת

"באמצעות שיטת המשכנתא המכווצת אנחנו מסוגלים היום להפחית את ההחזרים החודשיים של משק הבית בסדר גודל של 30-60 אחוזים בממוצע. רק דמיינו למשל מה קורה למי שמצליח לכווץ החזרים מ-11,000 שח בחודש ל-5,000 שח", מסבירה אריאלה בהתלהבות.

לדבריה, מדובר בפתרון יעיל שיכול להיות "חבל הצלה" למשפחות רבות. בנוסף להפחתת ההחזרים, ניתן גם ליהנות משיפור בריבית על ההלוואה החדשה. אריאלה מסבירה שרוב בעלי הדירות בישראל יכולים להיעזר בשיטה זו, מאחר והיא מתאימה למרבית משקי הבית.

אריאלה, כאמא לחמישה ילדים, מבינה היטב את העומס הכלכלי שמייצר יוקר המחיה. "המשכנתא המכווצת לוקחת את החזרי המשכנתא ואת כל שאר ההלוואות ומאחדת אותם להחזר אחד שמותאם לצרכים של כל אחד", היא מסבירה. לדבריה, זו לא "פתרון קסם" אלא תהליך מותאם אישית, לכן חשוב הייעוץ האישי והליווי.

לאחר כיווץ ההחזרים, השלב השני הוא ללמוד לעבוד עם התקציב כדי למנוע חזרה למצב הקודם. אריאלה סבורה שהתהליך מתאים לפחות ל-80% מבעלי הדירות בישראל.

נקודה נוספת היא שבתהליך זה ניתן גם ליהנות משיפור בריבית על ההלוואה החדשה. לא מן הנמנע שבעבר קיבלנו הלוואות בתנאים שאינם מיטיבים עמנו.

סחרור כלכלי והחזרי הלוואות גבוהים אינם גזירת גורל. יש פתרונות שיכולים להפחית את הלחץ הכלכלי ולאפשר לחזור לחיים נורמליים, בידיעה שיש כיסוי לכל ההוצאות.

המשכנתא המכווצת

אל תתנו להלוואות לחנוק לכם את הבית!
בידקו עוד היום כיצד גם אתם יכולים להפחית עד 60% מהחזרי ההלוואות.

לבדיקת התאמה מהירה לתהליך איחוד הלוואות הירשמו עכשיו

אריאלה אברהם

לייעוץ ראשוני במתנה, מלאו את הפרטים